پیغام مدیر سایت سلام بازدید کننده محترم به وبلاگ بسیج دانشجویی دانشگاه طبری بابل خوش آمدید لطفا برای استفاده از تمامی امکانات و خواندن تمامی مطالب ویلاگ
شرکت در انجمن و گفتگو با سایر اعضا در سایت ثبت نام کنید همچنین می توانید بعد از عضویت با ارائه مطالب و ایجاد پست در وبلاگ یار و همراه ما بوده و در بروز رسانی و ارتقاء سطح وبلاگ به ما کمک کنید. با سپاس فراوان
دعای هفتم صحیفه سجادیه به آسان شدن دشواریها به دست خدا و فراهم آمدن
اسباب حیات به واسطه رحمت الهی اشاره دارد. برای رفع گرفتاریها، توصیه به ختم این دعا با آداب خاصی از جمله خواندن آن بعد از نماز صبح و در بین الطلوعین، با طهارت شده است.
وَ کانَ مِنْ دُعَائِهِ علیهالسلام إِذَا عَرَضَتْ لَهُ مُهِمَّةٌ أَوْ نَزَلَتْ بِهِ، مُلِمَّةٌ وَ عِنْدَ الْکرْبِ
(۱)
یا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَکارِهِ، وَ یا مَنْ یفْثَأُ بِهِ حَدُّ
الشَّدَائِدِ، وَ یا مَنْ یلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَی رَوْحِ
الْفَرَجِ.
(۲) ذَلَّتْ لِقُدْرَتِک الصِّعَابُ، وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِک الْأَسْبَابُ، وَ جَرَی بِقُدرَتِک الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَی إِرَادَتِک الْأَشْیاءُ. (۳) فَهِی بِمَشِیتِک دُونَ قَوْلِک مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِک دُونَ نَهْیک مُنْزَجِرَةٌ.
(۴) أَنْتَ الْمَدْعُوُّ
لِلْمُهِمَّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِی الْمُلِمَّاتِ، لَا ینْدَفِعُ
مِنْهَا إِلَّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا ینْکشِفُ مِنْهَا إِلَّا مَا کشَفْتَ
دعای او هنگامی که برایش مهمی دست میداد یا رنجی فرود میآمد
(۱)
ای کسی که گره هر سختی به دست تو گشوده شود و ای که تندی شدائد به عنایتت
میشکند، ای که راه بیرونشدن از تنگی و رفتن به سوی آسایش از تو خواسته
شود،
در برخی از آثار، طریقهای برای ختم دعای هفتم صحیفه سجادیه نقل شده است: آغاز این ختم یکشنبه است و تا سی روز، در هر روز دعای مذکور ده مرتبه خوانده میشود و بعد از
پایان دعا، ذکر یا رب، یا رب گفته میشود تا نفس قطع شود، سپس در سجده،
حاجت از خدا خواسته میشود. گفته شده در ختم این دعا، قبل از شروع آن، ده
مرتبه صلوات فرستاده شود و همچنین قبل و بعد از خواندن دعا هم چهل مرتبه یا الله گفته شود. در ختم دعا، خواندن آن در بین الطلوعین و بعد از نماز صبح و دوری از محرمات و پرخوری در مدت سی روز سفارش شده است. همچنین داشتن طهارت و رو به قبله نشستن و حضور قلب نیز شرط است.اکبری ساوجی، آب حیات، ۱۳۹۲ش، دستور ۱۸۶.
تاریخ : پنجشنبه 22 اسفند 1398 نویسنده : دانشجوي بسیجی l بازدید : 3047
ایوان نجف عجب صفایی دارد حیدر بنگر چه بارگاهی دارد
تاریخ : شنبه 17 اسفند 1398 نویسنده : دانشجوي بسیجی l بازدید : 498
سوم رجب،سالروز شهادت حضرت امام علی النقی(ع) تسلیت باد.
أَلنّاسُ فِى الدُّنْيا بِالاَْمْوالِ وَ فِى الاْخِرَةِ بالاَْعْمالِ:
مردم در دنيا با اموالشان و در آخرت با اعمالشان هستند.
**مطالب مرتبط(برای مطالعه بر روی عناوین زیر کلیک بفرمایید)**
تاریخ : پنجشنبه 08 اسفند 1398 نویسنده : دانشجوي بسیجی l بازدید : 157
آغاز ماه مبارك رجب
**مطالب مرتبط(برای مطالعه بر روی عناوین زیر کلیک بفرمایید)**
چرا به امام باقر لقب "باقرالعلوم" را داده اند؟و این لقب را چه کسی به ایشان داد؟
تاریخ : سه شنبه 06 اسفند 1398 نویسنده : دانشجوي بسیجی l بازدید : 364
تصویری کمنظیر از صبح برفی در حرم حضرت عباس (ع)
تاریخ : چهارشنبه 23 بهمن 1398 نویسنده : دانشجوي بسیجی l بازدید : 164
دربارهی مصیبت حضرت اباالفضل (علیه الصّلاة و السّلام) به نظرم میرسید که یکی از بخشهای مهم و جذابی که میتواند این مصیبت را بیان کند، همان زبان حال مادر حضرت اباالفضل است؛ همان «لا تدعونّی ویک امّ البنین»، یا آن شعر دیگری که به ایشان منسوب است. خب، این دو تا شعر است. البته اینها ترجمهی شعری هم شده، ترجمهی خیلی جالبی نیست، خیلی قوی نیست؛ اما خود این یک عرصه است: مادری است؛ صورت قبر چهار جوانش را که در کربلا شهید شدند، در بقیع میکشد و نوحهسرائی میکند و حماسه میآفریند. امام خامنه ای-دیدار جمعی از شعرای آیینی-۲۵/خرداد/۱۳۹۰
لا تَدْعُوِنِّی وَیْکِ أُمَّ الْبَنِینَ تُذَکِّرِینِی بِلِیُوثِ الْعَرِینِ
وای بر تو مرا دیگر مادر پسران مخوان که مرا به یاد شیران بیشه ام می اندازی
کَانَتْ بَنُونَ لِی أُدْعَی بِهِمْ وَ الْیَوْمَ أَصْبَحْتُ وَ لا مِنْ بَنِینَ من پسرانی داشتم که به خاطر آنان مرا ام البنین می خواندند ولی امروز دیگر پسری ندارم أَرْبَعَةٌ مِثْلُ نُسُورِ الرُّبَی قَدْ وَاصَلُوا الْمَوْتَ بِقَطْعِ الْوَتِینِ چهار پسر که مانند عقاب های کوهسار بودند و با بریده شدن رگ حیات یکی پس از دیگری به مرگ پیوستند تَنَازَعَ الْخِرْصَانُ أَشْلاءَهُمْ فَکُلُّهُمْ أَمْسَی صَرِیعا طَعِینَ بر سر نعش آن ها نیزه ها به ستیزه برخاستند و همه آنان از زخم نیزه به خاک افتادند یَا لَیْتَ شِعْرِی أَ کَمَا أَخْبَرُوا بِأَنَّ عَبَّاسا قَطِیعُ الْیَمِینِ ای کاش می دانستم آیا چنان که خبر دادند؛ عباس من دست راستش قطع شده بوده است؟
تاریخ : شنبه 19 بهمن 1398 نویسنده : دانشجوي بسیجی l بازدید : 320
حدیث کِساء، حدیثی در فضیلت پیامبر(ص)، علی(ع)، فاطمه(س)، حسن(ع) و حسین(ع) است. واقعه حدیث کِساء در خانه ام سلمه، همسر پیامبر روی داد. پیامبر اکرم (ص) هنگام نزول آیه تطهیر، خود و خاندان خویش را با پارچه ای پشمین (کِساء) پوشانید. امامان شیعه به این حدیث برای اثبات فضیلت و برتری خود برای به دست گرفتن خلافت مسلمانان استناد کرده اند. متن حدیثی که در برخی از مفاتیح ها به نام حدیث کساء آمده، در بخش هایی متفاوت با حدیثی است که در منابع کهن شیعی و سنی نقل شده است. برای مطالعه متن و ترجمه حدیث شریف کساء به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید... ادامه مطلب
تاریخ : پنجشنبه 10 بهمن 1398 نویسنده : دانشجوي بسیجی l بازدید : 291
تاریخ : چهارشنبه 09 بهمن 1398 نویسنده : دانشجوي بسیجی l بازدید : 160
ترجمه کامل سخنرانی سید حسن نصر الله (در تاسوعا 1436) درباره علائم ظهور که برای اولین بار منتشر شد. متن کامل را از اینجا بخوانید.
گزیده ای از این سخنرانی: دانشمندان متخصص در این زمینه میگویند بیشترین احادیث در دو حوزهی «الملاحم والفتن- جنگها و فتنهها» و «فضائل» افراد جعل شدهاند چون این دو حوزه بسیار با سیاست تداخل داشتند. برخی دانشمندان و احبار یهودی که بعدها و بعضیهایشان خیلی دیر اسلامآوردند احادیث، قصهها، حرفها و اخبار کتابها و علمای یهود را نقل کردند و به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) نسبت دادند یا نسبت ندادند ولی دیگران با آن صحبتها به عنوان اخبار پیامبران برخورد کردند. به ذهن بعضی مردم میرسد که برای شخصیتهایی که دوستشان دارند مشروعیت ایجاد کنند و دست به چنین تطبیقهایی میزنند. یک نفر میآید کتاب مینویسد که خراسانی فلانی است، یمانی فلانی است، سفیانی فلانی است، شعیب بن صالح فلانی است، عکس چاپ میکند، سناریو درست میکند و میفروشد که میفروشد. امروز بهترین تجارت همین چیزهاست. این مسئله خطرات بسیار بزرگی دارد. تطبیق اشتباه و خطاست و به لحاظ عملی، روانی و معنوی خطرات عظیمی دارد. گفتند سفیانی صدام حسین است و این هم کارنامهی ذبح، قتل و جنایاتش. اما زد و فردا صدام حسین مرد! سفیانی رفت! حالا چه کار کنیم؟! متوجه شدید؟ سپس بعد از اشغال عراق توسط آمریکا و عملیاتهای القاعده در این کشور یک نفر به نام ابو مصعب زرقاوی ظهور کرد و شروع کرد به تکفیر و کشتن مردم شیعه، سنی، کرد، ترکمن و… هیچ کس برایش اهمیتی نداشت. همهی جامعه را تکفیر کرد و شروع کرد به کشتن. فرد سفاکی بود. دقیقا مثل سفیانی. عدهی زیادی از مردم گفتند ابو مصعب زرقاوی سفیانی است. کسی برای خودش به نتیجهای برسد مختار است، مشکلی نیست. مشکل وقتی آغاز میشود که مردم را با این روش تربیت میکنند، به مردم این حرفها را میزنند و به مردم وعده و امید میدهند. مثلا در یک برهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم تحت تأثیر عواطف قرار گرفتند و گفتند اینها همان پرچمهای هدایتی هستند که از شرق ظهور میکنند و… . گفتند امام خمینی سید خراسانی است. همان کسی است که پرچم را به امام زمان (علیه السلام) تحویل خواهد داد. این دورانها متصل هستند. یعنی میگفتند چند سال صبر کنید خواهید دید. خب، ایشان فوت کردند. حتی بنده به یاد دارم در دوران حیات امام بعضی افراد چون دیدند امام پیر هستند و مریض به نظر میرسند و در ماههای آخر بیماریشان شدید شده بود ادعا کردند و به این نتیجه رسیدند آیت الله منتظری سید خراسانی است. امروز نیز ممکن است بعضی از ما به واسطهی محبت و علاقه بگویند حضرت سید القائد یعنی امام خامنهای (دام ظله الشریف) سید خراسانی هستند. آماده باشید که سید خراسانی سید القائد است. البته من بیش از همه دوست دارم واقعا اینگونه باشد. ولی بر اساس کدام دلیل؟ بر اساس کدام مبنا، اطلاعات، علم و قرینه؟ شاید برخی صفتها را بگیریم و بر افراد تطبیق دهیم اما اینها هنوز ظن است. امروز فقط در عراق حدود سه چهار یمانی هست! هر کدامشان ادعا میکند یمانی است. مردمی هم هستند که به هر کدام از این یمانیها معتقدند. اینجا نیت سالم هم کافی نیست. گیرم فرد نیت خوبی هم داشته باشد اما دارد اشتباه میکند. حتی دارد بر اساس برخی میزان و معیارها مرتکب حرام میشود. یا مثلا یک نفر به نتیجه میرسد باید نوعی مشروعیت، قداست، احترام یا محبت نسبت به حضرت سید القائد ایجاد کند. اما آیا سید القائد به چنین چیزی، به چنین مشروعیتی نیاز دارد؟ ایشان مشروعیتهای قویتری دارد. میگویند شما دارید در سوریه با سفیانی میجنگید! نه، چه کسی چنین حرفی زده است؟ هیچ معلوم نیست. به خاطر این که نیرو بسیج کنیم یا برای نبردمان مشروعیت بسازیم؟ نه، ما اصلا به چنین چیزی نیاز نداریم. مشروعیت نبرد ما نیز مبتنی بر مبانی فقهی، شرعی، واقعنگرانه و خارجی است. نیازی هم به مشروعیتها یا بسیجهایی از این جنس نداریم. ما برای حفظ سوریه، لبنان، فلسطین، منطقه و ملتهای منطقه در برابر سلطهی آمریکا و اسرائیل و تکفیریان در سوریه میجنگیم. اینها فریب دادن مردم است. درست نیست. ما از کجا میدانیم؟ ممکن است همهی ماجرای خراسانی، یمانی و سفیانی پنجاه یا صد سال دیگر رخ دهد. چه کسی گفته است امسال یا دو، سه و چهار سال بعد؟ شاید همه آن موقع پیر شده باشیم یا اصلا نباشیم. ما به چنین چیزی نیاز نداریم. برادران ما عقل، منطق، علم، قواعد، اصول، مبانی، قرآن، سنت نبوی، ادله، روش استدلال، اجتهاد و استنباط و اصولی مستحکم داریم که جنبش، رفتار و درکمان از احکام و تکلیف شرعیمان را بر اساس آن پایهریزی میکنیم. نیازی هم به همهی این حرفها که مبتنی بر ظن، احتمال و توهم هستند نداریم. هر چیزی که شبههی تعیین وقت داشته باشد غلط است و خطرات فرهنگی، فکری، عقیدتی، ایمانی و روانی بسیار عظیمی دارد چون یا منجر به ایجاد یأس و نا امیدی میشود یا در آینده به انکار، گمراهی و سرگردانی میانجامد. طبق #قرآن ما به صورت کاملا قطعی و نهایی عقیده داریم آیندهی بشریت و زمین با غلبهی توحید، دین الهی، بندگان شایستهی خدا، مؤمنان، مستضعفان و حکومت عدل، حکمت، امنیت، صلح، ثبات، رفاه، برخورداری و… همراه است. هرچه پیامبران و اولیاء الله در طول تاریخ برای آن مبارزه، جهاد، جانفشانی و تلاش کردهاند در آخر الزمان در دنیا تحقق خواهد یافت. بحث آخرت جداست. بعضی از مردم نه درس میخوانند، نه درس میدهند، نه کار میکنند، نه جهاد میکنند، نه جانفشانی میکنند، پس چه میکنند؟ شبانه روز در حال مطالعهی نشانههای ظهور هستند. هر آیندهای در انتظار ما باشد مسئولیت ما این است که به وظیفهی شرعیمان عمل کنیم. این از مهمترین درسهای امام حسین (علیه السلام) در کربلاست.
تاریخ : پنجشنبه 05 دی 1398 نویسنده : دانشجوي بسیجی l بازدید : 169
احتمالا همه ی ما برای یک بار هم که شده این مداحی حاج محمود کریمی که در سال های گذاشته و در مراسمات محرمِ هیئت رایه العباس علیه السلام چیذر در وصف حضرت علی اکبر خوانده شده را شنیده ایم.اما حتما برایتان جالب است که بدانید این شعر از ناصرالدین شاه قاجار است:شعر ناصرالدین شاه قاجار در مدح حضرت علی اکبر (ع)یم فاطمی، دُر سرمدی،گل احمدی، مه هاشمی
ز سرادقات محمدی طلعت ظهور جلالتی
به سما قمر، به نبی ثمر، به فاطمه دُر، به علی گهر
به ملک مطاع، به خدا مطیع، به مرض شفا، به جزا شفیع
خم زلف او چه شکن شکن، به مثال نقرۀ خام تن
ز جلو نظر سوی قبله(قتله) گه، ز قفا نظر سوی خیمه گه
ز قفا دو زن شده نوحه گر، یکی عمه گشت(گفت) و یکی پسر
دانلود مداحی بالا با صدای حاج محمود کریمی(کلیک بفرمایید)
تاریخ : یکشنبه 17 شهریور 1398 نویسنده : دانشجوي بسیجی l بازدید : 6305
مطالب گذشته
» تسلیت بمناسبت درگذشت دانشجوی مرحوم »» جمعه 25 شهریور 1401
» ثبت نام مراسم جشن فارغ التحصیلی سال 1401 دانشجویان موسسه آموزش عالی طبری بابل »» چهارشنبه 09 شهریور 1401 » نوحه ناصرالدین شاه قاجار در وصف سیدالشهدا علیه السلام - جبرئیل »» سه شنبه 01 شهریور 1401 » فراخوان ثبت نام اردوی جهادی تابستان 1401 »» سه شنبه 18 مرداد 1401 » خواهر مهد جو ، مسئول جدید بسیج دانشجویی موسسه »» یکشنبه 26 تیر 1401 » دکتر همایون موتمنی - بابل »» یکشنبه 05 تیر 1401 » بر میگردم... »» سه شنبه 20 اردیبهشت 1401 » اولین سالروز درگذشت مرحوم حاج اسماعیل روحی پرکوهی »» جمعه 19 آذر 1400 » درگذشت مرحوم صفر (محمد) عالیشاه پرکوهی »» سه شنبه 21 بهمن 1399 » درگذشت مرحومه رقیه بالوئی پرکوهی »» پنجشنبه 16 بهمن 1399 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
[ طراحی مجدد و ترجمه از : Ghaleb-Weblog.Ir ] [ طراح اولیه قالب ] |