"شعار سال"
شعار سال
"مکتب حاج قاسم"
مکتب حاج قاسم
"شهدای شاخص سال"
شهدای شاخص سال
"بیانیه گام دوم"
گام دوم
"کانال تلگرام ما"
کانال تلگرام
*شادی روح همه اموات:صلوات*
مرحوم حاج اسماعیل روحی پرکوهی
آمار کاربران

برای عضویت در وبلاگ کلیک کنید!


رمز عبور را فراموش کرده ام! ؟

عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
پیغام مدیر سایت
سلام بازدید کننده محترم به وبلاگ بسیج دانشجویی دانشگاه طبری بابل خوش آمدید لطفا برای استفاده از تمامی امکانات و خواندن تمامی مطالب ویلاگ

شرکت در انجمن و گفتگو با سایر اعضا در سایت ثبت نام کنید

همچنین می توانید بعد از عضویت با ارائه مطالب و ایجاد پست در وبلاگ یار و همراه ما بوده و در بروز رسانی و ارتقاء سطح وبلاگ به ما کمک کنید. با سپاس فراوان

اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضا المرتَضی الامامِ التّقی النّقی و حُجَّّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثری الصّدّیق الشَّهیدصَلَوةَ کثیرَةً تامَةً زاکیَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه کافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ اوْلیائِکَ

به گزارش بسیج دانشجویی شهید یحیی نژاد ، حضرت آیت الله خامنه‌ای در حکمی حجة‌الاسلام حاج شیخ احمد مروی را به تولیت آستان قدس رضوی منصوب کردند.


متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجة‌الاسلام آقای حاج شیخ احمد مروی دامت برکاته
توفیق خدمتگزاری در آستان مقدس حضرت ثامن‌الحجج ابی‌الحسن الرضا علیه آلاف التحیة و الثنا فوزی عظیم و کرامتی بزرگ است که شایسته است برخوردارشوندگان از آن، خدای سبحان را پیوسته از عمق جان سپاس گویند و اکنون که جناب حجة‌الاسلام والمسلمین آقای رئیسی پس از دوره‌ی خدمت پر تلاش و پر ثمر و پایه‌گذاری کارهای ماندگار در این آستان با کرامت، به مسئولیت مهم دیگری منصوب شده‌اند جنابعالی را که پرورش یافته‌ی این دیار و بهره‌گرفته از برکات آن میباشید و مراتب امانت و تقوای جنابعالی در دوره‌ی همکاری طولانی به اثبات رسیده است، به تولیت و خدمتگزاری این درگاه با عظمت منصوب میکنم و توجه آن جناب را به نکاتی معطوف میسازم.
اولاً لازم میدانم همه‌ی نکات مذکور در حکم جناب آقای رئیسی را به جنابعالی نیز یادآوری کنم. اغتنام فرصت این خدمت و صرف همه‌ی توش و توان خود در آن، خدمت به زائران و مجاوران بویژه ضعیفان و نیازمندان، بهره‌گیری از ظرفیت فرهنگی آستان قدس، نگهبانی و مراقبت از گنجینه‌ی منحصربه‌فرد هنر معماری و خطاطی و تزئین به کار رفته در مجموعه‌ی بناها و فضاها، حفاظت از موقوفات گسترده و غنی، ساماندهی بنگاههای اقتصادی و خدماتی و سرانجام، بهره‌مندی از روحانیت این خورشید فروزان، با اخلاص و مجاهدتی که به کار خواهید برد در شمار این توصیه‌ها است.
ثانیاً حضور و همکاری آستان قدس در کنار حوزه‌ی علمیه و روحانیت معظّم مشهد مقدس را موکداً توصیه میکنم.
ثالثاً همکاری با مدیریت‌های دولتی و کمک به آنان به نحو مقتضی توصیه‌ی دیگر اینجانب است.
رابعاً بهره‌گیری از کارشناسان متدین و انقلابی در بخشهای گوناگون سفارش موکد دیگری است که همواره تکرار شده است.
در پایان مزید توفیقات جنابعالی را از خداوند سبحان مسألت میکنم.
 
سیّدعلی خامنه‌ای

۱۰ فروردین ۱۳۹۸

برای مطالعه زندگی نامه و سوابق حجت الاسلام مروی به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید.





🔴حجت الاسلام احمد مروی را بیشتر بشناسیم:

🔷حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی (زاده فروردین ۱٣٣٧ شمسی در مشهد مقدس) فرزند حاج شیخ یحیی مروی، دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی در سطوح عالی فقه و اصول و دکترای رشته الهیات و معارف اسلامی است که از همان اوایل دوران رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله‌العالی  در سال ۶٨ و تا پایان سال ۱٣٩٧ - قریب به ٣۰ ‌سال- در کنار رهبر معظم انقلاب، به عنوان معاون دفتر مقام معظم رهبری در امور ارتباطات حوزوی و هم‌زمان، مسئول دفتر معظم‌له در قم، مشغول به خدمت بوده و در فروردین ماه سال٩٨ با حکم ولی امر مسلمین، به عنوان تولیت آستان قدس رضوی علیه‌السلام منصوب گردید.

🔷تحصیلات حوزوی و دانشگاهی.
حجت‌الاسلام احمد مروی پس از گذراندن دروس ابتدایی در مدرسۀ عسگریه که از مدارس مذهبی مشهد بود، بنا به توصیه و علاقۀ وافر پدر و اشتیاق خود در این زمینه، وارد حوزۀ علمیۀ این شهر شد و بخشی از دروس مقدمات را در مدرسۀ علمیۀ نواب و مدرسۀ علمیۀ آیت‌الله میلانی خواند. سپس، جهت ادامۀ تحصیلات حوزوی به حوزۀ علمیۀ قم رفت و در مدرسۀ آیت‌الله العظمی بروجردی (مدرسۀ خان) مشغول به تحصیل شد.

از جمله استادان وی در دورۀ سطوح میانی فقه و اصول می‌توان به مرحوم آیت‌الله خزعلی، مرحوم آیت‌الله طاهری خرم‌ آبادی، مرحوم آیت‌الله صالحی مازندرانی، مرحوم آیت‌الله وجدانی فخر، برادر بزرگ خود؛ مرحوم حجت‌الاسلام هادی مروی و مرحوم حجت‌الاسلام شیخ مصطفی اعتمادی اشاره کرد.

همچنین، حجت‌الاسلام مروی تا سال ۶٨ در حوزۀ علمیۀ قم از محضر دروس خارج فقه و اصول حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی و حضرت آیت‌الله العظمی شیخ جواد تبریزی (ره) بهره برد و پس از عزیمت به تهران، از دروس خارج فقه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای و حضرت آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی (ره) کسب فیض کرد و در این مدت به تدریس دروس حوزوی در مدارس علمیۀ تهران نیز اشتغال داشت.
همچنین، او دانش‌آموختۀ مقطع کارشناسی‌ارشد و دکترای رشتۀ الهیات و معارف اسلامی، گرایش کلام از دانشگاه قم است که توانست با اخذ درجۀ عالی، از رسالۀ دکتری خود در این دانشگاه دفاع نماید.



🔴سوابق تحصیلات حوزوی و دانشگاهی:
🔷دارای مدرک سطوح عالی فقه و اصول از حوزۀ علمیۀ قم
🔷دارای مدرک دکترای رشتۀ الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه قم


🔴مسئولیت‌های اجرایی:
🔹معاون دفتر رهبری در امور ارتباطات حوزوی از سال ۶٨ تا پایان سال ٩٧
🔹مسئول دفتر مقام معظم رهبری در قم از سال٧٢ تا ٩٧
🔹رئیس شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی تا پایان سال ٩٧


🔴توفیق حضور و سوابق همراهی حجت الاسلام والمسلمین مروی در محضر مبارک رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی

پس از رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب (ره) و آغاز زعامت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ایمدظله‌العالی در سال ۱٣۶٨، باتوجه به شناختی که معظم‌له پیش از انقلاب در مشهد و پس از پیروزی انقلاب از حجت‌الاسلام مروی داشتند، با عنایت و خواست ایشان، همکاری خود را در قسمت‌های مختلف دفتر شروع کرد و پس از ایجاد ساختار فعلی، به عنوان معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبریمدظله‌العالی توفیق همراهی و خدمت در محضر مبارک رهبر معظم انقلاب را پیدا کرد؛ توفیقی که قریب به سی سال ادامه یافت.


🔸همچنین در این مدت، جهت ایجادِ برقراری ارتباطات مؤثّر و کارآمد با حوزه، علما و مراجع عظام تقلید، اقدام به راه‌اندازی دفتر مقام معظم رهبریمدظله‌العالی در قم نمود و براساس نظر ریاست محترم دفتر مقام معظم رهبری؛ حضر حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانیدامت‌برکاته، مسئولیت ادارۀ آن را تا پایان حضور در دفتر رهبری برعهده گرفت.


🔸ریاست بر شورای نمایندگان ولی‌فقیه در مناطق قومی از دیگر مسئولیت‌های حجت‌الاسلام احمد مروی در طول مدت حضور در دفتر مقام معظم رهبری بود؛ شورایی که وظیفۀ سیاست‌گذاری و نظارت عالی و مدیریت کلان مسائل و امور مربوط به مناطق قومی مختلف در سطح ملی را برعهده دارد و نمایندگان محترم ولی‌فقیه در استان‌های مربوطه و رؤوسای دستگاه‌های مختلف فرهنگی و اجرایی کشور در عضویت آن قرار دارند.


حجت‌الاسلام احمد مروی در سال ۱٣٧٨، بنا به توصیۀ آیت‌الله مهدوی کنی(ره) و تصویب در شورای مرکزی، به عضویت شورای مرکزی جامعۀ روحانیت مبارز درآمد.


مختصری از شرح زندگی حجت الاسلام و المسلمین شیخ احمد مروی که به حکم رهبر معظم انقلاب به سمت تولیت آستان مقدس رضوی منصوب شدند:
.
🔴تولد
فروردین ۱٣٣٧ هجری شمس .
🔴زاده
مشهد مقدس
. 🔴نقش‌های برجسته
🔹معاون دفتر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در امور ارتباطات حوزوی
🔹مسئول دفتر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در قم
🔹رئیس شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی
🔹رئیس ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی
🔹عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز


🔴تحصیلات حوزوی و دانشگاهی .
🔹دارای مدرک سطوح عالی فقه و اصول از حوزه علمیه قم
🔹دکترای الهیات و معارف اسلامی از دانشگاه قم


🔴استادان سطوح میانی فقه و اصول
آیات و حجج اسلام: خزعلی، طاهری خرم‌آبادی، صالحی مازندرانی، وجدانی فخر، هادی مروی، مصطفی اعتمادی و...


🔴استادان سطوح خارج فقه و اصول
حضرات آیات عظام:
سیدعلی خامنه‌ای
وحید خراسانی
شیخ‌جواد تبریزی
حاج آقا مجتبی تهرانی.



📌ایشان قریب به ٣۰ ‌سال در کنار رهبر معظم انقلاب، به عنوان معاون دفتر مقام معظم رهبری در امور ارتباطات حوزوی و هم‌زمان، مسئول دفتر معظم‌له در قم، مشغول به خدمت بوده و در فروردین ماه سال ٩٨ با حکم ولی امر مسلمین، به عنوان تولیت آستان قدس رضویعلیه‌السلام منصوب گردیدند.
(منابع : صفحه رسمی آستان قدس رضوی و صفحه رسمی حجت الاسلام مروی  )


گفتنی است حجت الاسلام رییسی پیش از این ، در اسفند 1394 و پس از رحلت آیت الله واعظ طبسی ، در طی حکمی از سوی رهبر انقلاب بعنوان تولیت آستان قدس رضوی انتخاب شده بودند.


اللهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الْإِمَامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ وَ حُجَّتِکَ عَلَى مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَ مَنْ تَحْتَ الثَّرَى الصِّدِّیقِ الشَّهِیدِ صَلاةً کَثِیرَةً تَامَّةً زَاکِیَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفْضَلِ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَوْلِیَائِکَ


خدايا درود فرست بر على بن موسى الرّضا،
امام پسنديده با تقواى بى عيب، و حجّتت بر هر كه بر زمين، و هر كه زير زمين است،
آن راستگوى شهيد،
درودى بسيار و كامل، و پاك و به هم پيوسته و پياپى و در پى هم، مانند برترين درودى كه بر يكى از اوليايت فرستادى.


امتیاز : نتیجه : 0 امتیاز توسط 0 نفر مجموع امتیاز : 0

درباره : پـــــــیام تــبریک , سخنان و بیانات ارزنده , امام خامنه ای(مدظله العالی) , معرفی و زندگی نامه بزرگان , امام خامنه ای(مدظله العالی) , حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) ,

نمایش این کد فقط در ادامه مطلب برای قرار کد مورد نظر به ویرایش قالب مراجعه کنید
مطالب مرتبط
بر میگردم...
اولین سالروز درگذشت مرحوم حاج اسماعیل روحی پرکوهی
مرحوم حاج اسماعیل روحی پرکوهی
*آرشیو فعالیت های انجام شده توسط بسیج دانشجوییِ موسسه آموزش عالی طبری بابل*
خواهر مهد جو ، مسئول جدید بسیج دانشجویی موسسه
دکتر همایون موتمنی - بابل
هفتمین روز درگذشت مرحوم حاج اسماعیل روحی پرکوهی
مرحوم حاج اسماعیل روحی پرکوهی/2
بهارِ غایبِ تقویمِ روزگار! ببین چه با طراوتِ ما، سردیِ زمستان کرد
شهید و دانشمند هسته ای : محسن فخری زاده

تاریخ : جمعه 16 فروردین 1398 نویسنده : دانشجوي بسیجی l بازدید : 560

ارسال نظر
کد امنیتی رفرش


مطالب گذشته
درباره ي وبلاگ

سلام. این وبلاگ توسط تعدادی از دانشجویان بسیجی پایگاه شهید یحیی نژاد موسسه آموزش عالی طبری بابل و با هزینه شخصی ایجاد گردیده و در حال فعالیت و بروز رسانی می باشد امیدوایم با حضور گرمتان در وبلاگ لحظات خوبی را سپری کنید و ما را از نظرات و پیشنهادتان بهرمند سازید...
موضوعات وبلاگ
معرفی و زندگینامه شهدا
پـــــــیام تــبریک
پــــیـام تسلیت
مطالب پندآموز
سخنان و بیانات ارزنده
مناسبت های مذهبی
مناسبت های ملی
بیداری اسلامی
فتنه
اطلاعیه
فراخوان
انتظار
ورزشی
خنده حلال
احکام شرعی
فرهنگی
قرآن مجید
پزشکی
غیر غیرسیاسی
معرفی و زندگی نامه بزرگان
انسان250ساله(ائمه معصومین(علیهم السلام))
اخبار و فعالیت های بسیج دانشجوییِ موسسه
اخبار داخلی موسسه
اخبار داغ کشور و جهان
اخبار بسیج دانشجویی
روستای پــرکـوه
نويسندگان
دانشجوي بسیجی ارسالی: 1419
محسن زاده ارسالی: 8
یه بسيجی ارسالی: 2
بسيج خواهران ارسالی: 126
مطالب محبوب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
لینک دوستان

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بسیج دانشجویی دانشگاه طبری بابل مي باشد.

طراح و مترجم قالب

طراح قالب

جدیدترین مطالب روز

فیلم روز

بسیج دانشجویی دانشگاه طبری بابل