"شعار سال"
شعار سال
"مکتب حاج قاسم"
مکتب حاج قاسم
"شهدای شاخص سال"
شهدای شاخص سال
"بیانیه گام دوم"
گام دوم
"کانال تلگرام ما"
کانال تلگرام
*شادی روح همه اموات:صلوات*
مرحوم حاج اسماعیل روحی پرکوهی
آمار کاربران

برای عضویت در وبلاگ کلیک کنید!


رمز عبور را فراموش کرده ام! ؟

عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
پیغام مدیر سایت
سلام بازدید کننده محترم به وبلاگ بسیج دانشجویی دانشگاه طبری بابل خوش آمدید لطفا برای استفاده از تمامی امکانات و خواندن تمامی مطالب ویلاگ

شرکت در انجمن و گفتگو با سایر اعضا در سایت ثبت نام کنید

همچنین می توانید بعد از عضویت با ارائه مطالب و ایجاد پست در وبلاگ یار و همراه ما بوده و در بروز رسانی و ارتقاء سطح وبلاگ به ما کمک کنید. با سپاس فراوان

6.11

 

سی و سومین سالروز حماسه ششم بهمن شهرستان هزار سنگر آمل را گرامی می داریم.

باید از مردم آمل تشکر کنیم

باید از مردم آمل تشکر کنیم


آن مردم فداکار
شما ملاحظه فرمودید که این‌ها در داخل تبلیغات زیاد می‏کردند، به خارج هم که رفتند تبلیغات زیاد می‏کنند؛ به این‌که مردم در اختناق‏ اند و خودشان همه مخالف‏ اند با جمهوری اسلامی. در صد، شش تا موافق دارد جمهوری اسلامی، یا فوقش ده تا، ولی سایرین همه موافق منفی و مخالف هستند. و دیدند که همه‌ی آمال‌شان را به شمال دوخته بودند و بیشتر تبلیغات این بود که شمال دیگر تقریباً صددرصد مخالف با جمهوری اسلامی هستند. و این‌ها همه‌ی قوایشان را جمع کردند و به آمل آن حمله‌ی وحشیانه‌ی غافل‌گیرانه را کردند، به امید این‌که مردم آمل هم با آن‌ها هم‌دست بشوند و آمل را مرکز استان قرار بدهند و بعد مازندران و جاهای دیگر و رشت و همه‌ی جاها را بگیرند و جلو بروند.

این‌ها به خیال خودشان با دست ملت می‏خواستند که - همان ملتی که آن‌ها تراشیدند که مخالفند با جمهوری اسلامی- با این‌ها بیایند و مرکز را هم بگیرند و حکومت را تغییر بدهند و بعد هم هرطوری که دل‌شان می‏خواهد عمل بکنند، مرتجعین را هم از بین ببرند! وقتی مواجه شدند با مخالفت مردم - مهم مخالفت مردم بود- [شکست خوردند] و ما باید تشکر کنیم از شهر آمل و آن مردم فداکار که مع‌الأسف، خوب عده ‏ای را هم شهید دادند، لکن خوب این مطلب را ثابت کردند که آن‌جایی که شما تمام آمال‌تان به آن‌جا بود با شما مخالفند؛ حالا شما می‏خواهید بیایید قم؟ می‏خواهید بیایید تهران، جاهای دیگر؟
صحیفه امام، ج‏16، ص3

 

از شما دعوت می شود جهت  مطالعه بیشتر در مورد چگونگی این حماسه و همچنین مطالعه فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و حضرت امام خامنه ای(حفظه الله) در مورد حماسه 6 بهمن آمل،به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید

6.11

 

سی و سومین سالروز حماسه ششم بهمن شهرستان هزار سنگر آمل را گرامی می داریم.

باید از مردم آمل تشکر کنیم

باید از مردم آمل تشکر کنیم


آن مردم فداکار
شما ملاحظه فرمودید که این‌ها در داخل تبلیغات زیاد می‏کردند، به خارج هم که رفتند تبلیغات زیاد می‏کنند؛ به این‌که مردم در اختناق ‏اند و خودشان همه مخالف‏ اند با جمهوری اسلامی. در صد، شش تا موافق دارد جمهوری اسلامی، یا فوقش ده تا، ولی سایرین همه موافق منفی و مخالف هستند. و دیدند که همه‌ی آمال‌شان را به شمال دوخته بودند و بیشتر تبلیغات این بود که شمال دیگر تقریباً صددرصد مخالف با جمهوری اسلامی هستند. و این‌ها همه‌ی قوای‌شان را جمع کردند و به آمل آن حمله‌ی وحشیانه‌ی غافل‌گیرانه را کردند، به امید این‌که مردم آمل هم با آن‌ها هم‌دست بشوند و آمل را مرکز استان قرار بدهند و بعد مازندران و جاهای دیگر و رشت و همه‌ی جاها را بگیرند و جلو بروند.

این‌ها به خیال خودشان با دست ملت می‏خواستند که - همان ملتی که آن‌ها تراشیدند که مخالفند با جمهوری اسلامی- با این‌ها بیایند و مرکز را هم بگیرند و حکومت را تغییر بدهند و بعد هم هرطوری که دل‌شان می‏خواهد عمل بکنند، مرتجعین را هم از بین ببرند! وقتی مواجه شدند با مخالفت مردم - مهم مخالفت مردم بود- [شکست خوردند] و ما باید تشکر کنیم از شهر آمل و آن مردم فداکار که مع‌الأسف، خوب عده‏ ای را هم شهید دادند، لکن خوب این مطلب را ثابت کردند که آن‌جایی که شما تمام آمال‌تان به آن‌جا بود با شما مخالفند؛ حالا شما می‏خواهید بیایید قم؟ می‏خواهید بیایید تهران، جاهای دیگر؟
صحیفه امام، ج‏16، ص3

اگر اسلام را فهمیده بودند
اگر این عده ‏ای که در جنگل بودند اسلام را فهمیده بودند، حمله به آمل نمی‏کردند. این حمله در عین حالی‌که برای ما تأسف‏ انگیز بود و عده‏ای از برادرهای ما را از دست ما گرفت، لکن فهماند به این دسته‏ های غیرانسانی که این‌طور نیست که شما خیال می‏کنید که اگر یک صدایی بلند کنید مردم با شما هستند. چطور یک مردم مسلمانی که دل بسته ‏اند به اسلام و دل بسته‏ اند به قرآن، و شهادت را برای خودشان افتخار می‏دانند و هرکس شهیدی دارد برای خانمان خودش یک افتخاری می‏داند و هست، چطور امکان دارد که چند تا دزد سرگردنه و چند تا اشخاصی که هیچ از قرآن و اسلام اطلاع ندارند و هیچ ایمان ندارند، بیایند و یک شهر مؤمن را بخواهند به هم بزنند؟ این معنا واضح شد که مسأله آن‌طور نیست که این‌ها فکر کردند.
صحیفه امام، ج‏16، ص106
 
اکنون که شما فریب خوردگان در عشق آن رژیم (شوروی) جان می‏دهید، مردم مظلوم شوروی و دیگر اقمار او چون افغانستان از ستمگریهای آنان جان می ‏سپارند، و آن گاه شما که مدعی طرفداری از خلق هستید، بر این خلق محروم در هر جا که دستتان رسیده چه جنایاتی انجام دادید و با اهالی شریف آمل که آنان را به غلط طرفدار پر و پا قرص خود معرفی می‏کردید و عده بسیاری را به فریب به جنگ مردم و دولت فرستادید و به کشتن دادید، چه جنایتها که نکردید.
صحیفه امام، ج‏21، 439 ، وصیتنامه سیاسی - الهی

13881106

(عکس مربوط به دیدار جمعی از مردم مازندران با رهبر معظم انقلاب در سالروز حماسه 6 بهمن-در سال 1388)

....بعد از دوران انقلاب، وقتى كسى نگاه مى‏كند مى‏بيند اين منطقه يكى از مناطقى است كه توانست حركت ماندگارى براى تحكيم انقلاب، از خود نشان دهد. قبل از جنگ و در اثناى جنگ، در مقابله با دشمن متجاوز به مرزها، تعداد شهيدان اين منطقه و همچنين جانبازان زياد است. بالاتر از همه اينها در مقابله با ضدّ انقلاب داخلى كه خيال مى‏كرد خواهد توانست عَلَم مخالفت با اسلام و انقلاب اسلامى را در اين منطقه به اهتزاز درآورد، شما مردم، شما جوانان و بسيجيان، شما زن و مرد، افراد اين شهر و يكايك مردم توانستيد شهر خودتان را شهر هزار سنگر كنيد. در واقع شهر خودتان را به صورت سنگر اسلام و سنگر انقلاب درآوريد. گوارا باد بر شما اين جايگاه مستحكم و اين ثبات قدم...

بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم امل در تاریخ 21/3/1377

6.11

یکی از مناطقی که کانون نا آرامی ها و تجاوز منافقین از خدا بی خبر شده بود، شهر عزیزمان آمل بود. در آن زمان بعضی از انقلابیون که اغلب کسبه و کارگر بودند، هدف ترور قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

منافقین کور دل از اواخر سال ۱۳۵۸ ه.ش جنگل های زیبای آمل را محلی برای اقدامات خرابکارانه و مبارزۀ مسلحانه علیه نه تنها شهر آمل، بلکه کل کشور در نظر گرفتند.جادۀ هراز که یکی از مهمترین راه های مواصلاتی تهران و شمال کشور محسوب می شد، نا آرام گشت.
 اتحادیه کمونیستهاى ایران که متشکل از مارکسیست- لنینیست هاى چپ بودند با ارزیابى موقعیتهاى جغرافیایى، جنگلهاى آمل را مناسب براى عملیات چریکى تشخیص دادند و در آنجا استقرار یافتند.
منافقین سنگ دل با جذب افراد فریب خورده و تجمع در جنگل ها در بهمن ماه سال ۱۳۶۰ به خیال خام خود زمینه را برای حمله به شهر آمل و تصرف آن آماده دیده بودند و بنابراین با یک گروه کمتر از صد نفری برای حملۀ به شهر در صبحگاه ششم بهمن ماه برنامه ریزی نمودند.
هدف از حمله:
هدف از این حمله تصرف شهر آمل به عنوان یکی از شهر های استراتژیک شمالی بود. با تصرف این شهر کنترل یکی از راه های مواصلاتی مهم تهران به شمال کشور قطع می شد و تحت کنترل منافقین قرار می گرفت. با توجه به دشت های وسیع و جنگل های فراوان، امکان برنامه ریزی برای حمله به شهرهای دیگر نیز وجود داشت.
تصور واهى اتحادیه بر این بود که به خاطر وضعیت اجتماعى منطقه آمل و بافت دهقانى جمعیّتِ اطراف آن، در صورت حمله به شهر، مقاومت پراکنده نیروهاى انقلاب بسرعت سرکوب مى‏شود.
به خیال باطل منافقین، با تصرف شهر آمل و تشکیل یک حکومت خود خوانده در آن، حمایت های مستکبرین جهان نیز کسب می شد و نکتۀ دیگر اینکه با تحلیل های نادرستی که کرده بودند، فکر می کردند، با تصرف مراکز حیاتی شهر، همۀ مردم به آن ها پیوسته و از آن ها حمایت خواهند کرد.
و در مراحل بعدی پس از قطع خطوط ارتباطى و تقویت نیروهاى مخالف داخل شهر، دیگر مناطق مازندران به تصرف نیروهاى اتحادیه درآمده و پس از آن آحاد مردم در یک زنجیره متشکل در سراسر ایران بپا مى‏خیزند و رژیم جمهورى اسلامى را ساقط مى‏کنند .
و اما روز ششم:
بالاخره صبح روز ششم بهمن ماه، یک روز سرد زمستانی فرا رسید. طبق برنامه ریزی صورت گرفته، منافقین ابتدا به مراکز حساس نظامی و تصمیم گیری نظیر سپاه، کمیته انقلاب اسلامی ( نیروی انتظامی فعلی)، ژاندارمری، فرمانداری، بخشداری و بنیاد شهید حمله کردند و این مراکز را تا روشن شدن صبح و آغاز بکار ادارات به تصرف خود در آوردند. بعضی از مناطق مهم شهر مثل دوازده پله، پلیس راه و سبزه میدان نیز در کنترل آن ها در آمد.
اما این یک روی سکه بود.
از همان ابتدای صبح وقتی ملت شجاع و انقلابی آمل و روستاهای اطراف از قضیه مطلع شدند، از خانه ها بیرون آمدند و نبرد مسلحانه و غییر مسلحانۀ خود را با یاغیان و گرگ صفتان منافق شروع کردند.
و با ساخت سنگرهای بیشمار، شهر آمل را برای همیشه به نام شهر«هزارسنگر»در قاموس انقلاب اسلامی ایران ثبت کردند.
میدان هزار سنگر آمل که در خیابان امام رضا (ع) به طرف بابل قرار دارد، در همان سال ها به همین دلیل نام گزاری شد.
همۀ شهر حالت تعطیلی و وضعیت نظامی به خود گرفته بود. این نامردمان به هرکسی که در شهر می دیدند، تیراندازی می کردند. درگیری میان نیروهای مردمی و منافقین در دم دمای ظهر به اوج خود رسید و تعداد زیادی از نیروها به شهادت رسیدند.
خیلی از زن ها نیز در کنار مردان در این حماسه نقش آفرینی کردند و یک شهید نیز تقدیم نمودند.
سهم روستائیان پاک دل در این میان سرنوشت ساز بود.
درگیری تا غروب همان روز ادامه داشت و نیروهای مردمی یکی پس از دیگری مراکز حساس شهر را که به تصرف منافقین درآمده بود، پس گرفتند و شهر در کنترل کامل ملت قرار گرفت.
در این واقعه
از مردم شریف آمل نیز چهل نفر به شهادت رسیدند؛
از کمونیستها نیز ۳۴نفر کشته و چند تن زخمى و سى نفر دستگیر شدند و بقیه نیز با ذلت و خواری مجبور به فرار گردیدند.
در بازجویی هایی که از این نامردمان شد، می گفتند که به ما گوشت گرگ می دادند تا بی رحم و قسی القلب شویم؛ فکر می کردیم که مردم آمل با ما هستند ولی غافل گیر شدیم.
شکست عظیم منافقین و درس بزرگی که به آن ها داده شد، برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم جاودانه گردید.
حماسۀ مردمی آمل باعث شد که با تودهنی که منافقین از خدابی خبر خوردند، برای همیشه بساطشان جمع شود و جنگل های سرسبز شمال و جادۀ زیبای هراز برای همیشه از وجودشان پاکسازی شود.
در آن روز حماسی مردم آمل ظرف مدت ۱۰ ساعت چشم فتنه را از کاسه درآوردند و با سرکوب کردن منافقین، خاطره به یادماندنی از خود به یادگار گذاشتند.
در آن روز مردم آمل با اهدای چهل شهید به انقلاب ، توانستند همانند این آیه که میفرماید
« وَ وَعَدنا مُوسَی ثَلاثِینَ لَیلَه وَ اَتمَمنَاهَا بِعَشر… »
( و ما به موسی سی شب وعده دادیم و چون پایان یافت، ده شب دیگر به آن افزودیم تا آنکه زمان وعده به چهل شب کامل شد – سوره اعراف آیه ۱۴۲ ) کار را تمام نمایند. و تقدیر چنین بود که حتما تعداد شهدا عدد ۴۰شود، تااین تجلی اخلاص و شجاعت به اکمال برسد و انقلاب اسلامی را بیمه نماید.
و بی جهت نبود که حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در وصیتنامه خود با عظمت از مردم آمل یاد کردند و اشاره داشتند که ما باید از شهر آمل و مردم آمل تشکر کنیم، دیدید که مردم آمل چه بر روز آنان آوردند و…
گرامی باد یاد و خاطره دلیرمردان حماسه خونین ششم بهمن سال ۱۳۶۰ آمل
نویسنده: محبوبه احمدی(کارشناس تاریخ)
منبع: مفا آنلاین  گروه  انقلاب اسلامی «تیتریک»

خبرگزاری فارس: بازخوانی حماسه «هزار سنگر» 6 بهمن‌ آمل

 

تعبیر واقعی هزار سنگر، به معنای سنگر دل‌هاست که به عدد هر انسان مومن و باانگیزه‌ای، سنگری در مقابل تهاجم دشمن وجود دارد...

سی و سه سال از خلق حماسه خونین آمل می گذرد؛ حماسه ای که این شهر را با نام «هزار سنگر» در تاریخ انقلاب اسلامی جاودانه ساخت.

مروری بر تاریخچه و عملکرد جریانات کمونیستی فعال در تاریخ معاصر، موضوعی است که می تواند در ترسیم تصویری واقع بینانه از حماسه ششم بهمن آمل، نقش آفرین باشد. از این رو درنگاهی گذرا به پیشینه سازمانی و بنیان های فکری این جریان خواهیم پرداخت. پس از شهریور 1320 سه گرایش عمده در عرصه‌ی سیاسی اجتماعی ایران، متجلی گردید.

نخست گرایش ملی، سپس گرایش چپ و مارکسیستی و سرانجام گرایش اسلامی. سابقه‌ی گرایش چپ و سوسیالیستی در ایران به روزگار مشروطه، باز می‌گردد. تشکیل حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی به عنوان حزب مادر احزاب چپ در سراسر دنیا، را باید عامل گسترش سازمان یافته این تفکر دانست. حزب توده‌ی ایران، قدیمی‌ترین تشکل وابسته به اتحاد جماهیر شوروی بود که همواره نقش خائنانه‌ای را در مقاطع حساس تاریخ معاصر ایفا کرد. یکی از این گروه‌های کمونیستی، «اتحادیه‌ کمونیست‌های ایران» بود که سابقه‌ی تشکیل آن در امریکا به پیش از انقلاب باز می‌گردد.

اعضای اتحادیه‌ی کمونیست‌ها با پیروزی انقلاب، نخست موضعی متعادل را نسبت به انقلاب اسلامی در پیش گرفتند؛ با این وجود به شدت از ماهیت اسلامی انقلاب، منزجر بودند و از هر فرصتی برای ایجاد خدشه بر چهره‌ی اسلام استفاده می‌کردند. از سوی دیگر با بهره‌جویی از فضای باز سیاسی، درمیان دانشجویان، دانش‌آموزان، کارگران کارخانجات، زنان، اقدام به تشکیل ستادهای تبلیغی کردند.

به دنبال صف‌بندی‌ های سیاسی و شکاف بین بنی‌صدر و یاران امام، اتحادیه‌ی کمونیست‌ها به پیروی از سایر گروه‌های ضد انقلاب، به جبهه‌ی طرفداران بنی‌صدر پیوست و پس از سقوط وی، به این نتیجه رسید که انقلاب دچار انحراف شده است و باید برای نجات آن به اقدامی عاجل، دست زد.

طبق اعترافات حسین تاجمیر ریاحی (از رهبران سربداران) اتحادیه در پی گشودن جبهه سومی علیه جمهوری اسلامی ایران بود، جبهه اول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است که بخش عمده‌ای از امکانات و نیروهای نظام را به خود مشغول کرده‌است، جبهه دوم مبارزات کردها و گروه‌ها می‌باشد، بنابراین ایجاد یک جبهه سوم در جنگل بدون مقاومت چندانی از سوی حکومت می‌توانست موفقیت بیشتری را در پی داشته باشد و نهایتاً به سقوط حکومت بیانجامد که به تز «جبهه سوم» معروف بود.

با اجرای طرح «مالک و مستأجر» از سوی کمیته‌ی انقلاب اسلامی که در پی آن مالکین، موظف شدند هویت مستأجرین خود را اعلام کنند، امکان موفقیت خانه‌های تیمی در شهر تهران، از بین رفت.

اتحادیه‌ی کمونیست‌ها با نام سازمانی گروهک سربداران، شهر "آمل" را برای طرح قیام فوری خود انتخاب کرد. بی شک مهم ترین دلیل این انتخاب، ظرفیت ها و موقعیت جغرافیایی خاص این منطقه است. منطقه ای که دارای عمق استراتژیک بوده و به دلیل وجود سلسله کوه های البرز، به مثابه گذرگاهی راهبردی برای ارتباط پایتخت با مناطق شمالی مطرح بود. از سوی دیگر آنچه که به عنوان طرح عملیاتی در دستور کار این گروهک جای داشت، حمله ی ناگهانی و تسخیر شهر آمل و به تبع آن دعوت از مردم برای شکل دهی به یک قیام گسترده بوده است.

بر اساس مراحل بعدی این طرح، دیگر شهرهای استان مازندران نیز یکی پس از دیگری به تصرف جریانات هوادار این جریان درآمده و این حرکت تا آنجا ادامه می یابد که به خیال باطل آن ها به یک قیام سراسری تبدیل شود. اولین حرکت آن ها در 18 آبان 1360 با هشیاری نیروهای انقلاب، خنثی شد و قرارگاه حضرت ابوالفضل با مشارکت نیروهای سپاه، بسیج، ارتش و ژاندارمری با انجام یک عملیات ضربتی در قلب جنگل، ضربه ی سختی را به بدنه این گروه، وارد آورد. اما نیمه های شب ششم بهمن سال 1360، فاز عملیاتی این پروژه با حضور 180 نفر از اعضاء و کادر رهبری این جریان و با شلیک چند موشک آرپی جی، کلید خورد.

بخش عمده‌ای از سلاح های  این گروهک، از جبهه‌های جنگ و کردستان به سرقت رفته و تعدادی هم از راه خرید از قاچاقچیان به دست آمده بود. علاوه بر این‌ها با استفاده از دیگ‌های زودپز و موتور برق، نوعی سلاح‌های انفجاری دست‌ساز نیز تولید شده بود.

تیراندازی تا 6 صبح ادامه داشت، اما با آغاز صبح ششم بهمن، حماسه ی مردم آمل شکل گرفت و صدها نیروی داوطلب مردمی با حرکت به سمت مقر سپاه و تحویل اسلحه، به مقابله‌ی سربداران جنگل رفتند. سنگربندی‌ها آغاز شد. از زن و مرد و پیر و جوان، همگی با استفاده از شن و گونی اقدام به سنگرسازی و نبرد سنگر به سنگر کردند تا آنجا که آمل لقب "هزار سنگر" گرفت. یکی از ابتکارات جالب نیروهای بسیجی در نبرد با دشمن این بود که پشت یک وانت نیسان، سنگر درست کرده بودند و وانت با دنده عقب به سمت دشمن حرکت می‌کرد؛ نیروهای بسیجی پشت سنگرهای ساخته شده در وانت به سمت دشمن تیراندازی می‌کردند و راننده هم از تیراندازی دشمن در امان بود.

در ساعت 4 بعدازظهر دشمن شروع به عقب‌نشینی کرد و در دو باغ حاشیه‌ی شهر موضع گرفت. پس از یورش بی‌امان مردم و کشته شدن 34 نفر از گروه سربداران، به ویژه کشته شدن کاک اسماعیل، مسوؤل کمیته‌ی نظامی، گروه به طرف جنگل عقب‌نشینی کرد.

در آن روز حماسی مردم آمل، ظرف مدت 10 ساعت، چشم فتنه را از کاسه درآوردند و با اهدای چهل شهید به انقلاب، توانستند فضای شهر را از لوث وجود، منافقین و مزدوران اجنبی پاک و به خون پاک شهیدان شان عطرآگین کنند و بی جهت نبود که حضرت امام خمینی (ره) در وصیت نامه معروف خود از آنان یاد کردند و فرمودند: «ما باید از شهر آمل و مردم آن جا تشکر کنیم؛ دیدید که مردم آمل چه به روز آنان آوردند...» در پایان جا دارد نگاهی بر کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای خطاب به مردم حماسه آفرین آمل داشته باشیم. ایشان در دیدار با مردم این سامان، فرمودند: «تعبیر واقعی هزار سنگر، به معنای سنگر دل هاست که به عدد هر انسان مومن و با انگیزه ای، سنگری در مقابل تهاجم دشمن وجود دارد.»

منبع : lashkar25.blogfa.com

 

عکس شهدای حماسه ششم بهمن مردم آمل در سال ۱۳۶۰

13601106

سی و سومین سالروز حماسه ششم بهمن شهرستان هزار سنگر آمل را گرامی می داریم.


امتیاز : نتیجه : 3 امتیاز توسط 5 نفر مجموع امتیاز : 16

درباره : معرفی و زندگینامه شهدا , شهدای استان مازندران , سخنان و بیانات ارزنده , امام خمینی (ره) , امام خامنه ای(مدظله العالی) , مناسبت های ملی , حماسه 6 بهمن آمل , غیر غیرسیاسی , علمای استان مازندران ,

نمایش این کد فقط در ادامه مطلب برای قرار کد مورد نظر به ویرایش قالب مراجعه کنید
مطالب مرتبط
بر میگردم...
اولین سالروز درگذشت مرحوم حاج اسماعیل روحی پرکوهی
مرحوم حاج اسماعیل روحی پرکوهی
*آرشیو فعالیت های انجام شده توسط بسیج دانشجوییِ موسسه آموزش عالی طبری بابل*
سالروز شهادت سربازِ شهید رضا روحی پرکوهی
هفتمین روز درگذشت مرحوم حاج اسماعیل روحی پرکوهی
مرحوم حاج اسماعیل روحی پرکوهی/2
بهارِ غایبِ تقویمِ روزگار! ببین چه با طراوتِ ما، سردیِ زمستان کرد
شهید و دانشمند هسته ای : محسن فخری زاده
پیام امام خامنه ای به‌مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفان-آذر 1399

تاریخ : شنبه 04 بهمن 1393 نویسنده : دانشجوي بسیجی l بازدید : 1581

ارسال نظر
کد امنیتی رفرش



نام ارسال کننده: وب سایت حامد زمانی

با سلام ما از وب سایت حامد زمانی میایم خواستم بگم لطفا آدرس ما از:
http://www.hamedzamani-music.rzb.ir/
به:
http://www.hamedzamani-music.tk/
تبدیلش کنید ممنون
پاسخ : جناب فرمانده برس بدادشون.
شکلک

1393/11/08 || 13:22


نام ارسال کننده: سیده عامره

خدا رحمتشون کنه.شکلکشکلکشکلکشکلکشکلک
1393/11/07 || 22:08


نام ارسال کننده: Mighat

جالب بدونین تنها شهری که ازش تو وصیت نامه امام خمینی(ره) اسم برده شده همین شهر آمله،ولی همین مازندرانی ها قدر این حماسه رو نمیدونن و ازش یادی نمیکنن.
به قول آیت الله طبرسی،دلیل گمنامی حماسه 6 بهمن به مازندرانی بودنشه،وگرنه اگه واسه هر استان و شهر دیگه ای بود الان همه جای کشور مثل دیگر حماسه ها معروف می شد.
1393/11/07 || 10:13


نام ارسال کننده: فرازنده نیا

گرامی میداریم یاد شهدای 6 دی را
پاسخ : ممنون از حضورتون
6 بهمن ماهه،نه 6 دی

1393/11/06 || 22:56


نام ارسال کننده: عمار

سلام علیکم

سی و سومین سالروز حماسه ششم بهمن شهرستان هزار سنگر آمل را گرامی می داریم.

احسن بر مردم همیشه در صحنه شمال کشور که در جریان دفاع مقدس نیز خوش درخشیدند

یاد و خاطره شهدایتان تا به ابد گرامی باد و انشاء الله که پیرو ومدافع حریم ولایت باشیم.


پاسخ : سلام
ممنونم از حضورتون
ان شاالله که ادامه دهنده راه شهدا باشیم

1393/11/06 || 11:32


مطالب گذشته
درباره ي وبلاگ

سلام. این وبلاگ توسط تعدادی از دانشجویان بسیجی پایگاه شهید یحیی نژاد موسسه آموزش عالی طبری بابل و با هزینه شخصی ایجاد گردیده و در حال فعالیت و بروز رسانی می باشد امیدوایم با حضور گرمتان در وبلاگ لحظات خوبی را سپری کنید و ما را از نظرات و پیشنهادتان بهرمند سازید...
موضوعات وبلاگ
معرفی و زندگینامه شهدا
پـــــــیام تــبریک
پــــیـام تسلیت
مطالب پندآموز
سخنان و بیانات ارزنده
مناسبت های مذهبی
مناسبت های ملی
بیداری اسلامی
فتنه
اطلاعیه
فراخوان
انتظار
ورزشی
خنده حلال
احکام شرعی
فرهنگی
قرآن مجید
پزشکی
غیر غیرسیاسی
معرفی و زندگی نامه بزرگان
انسان250ساله(ائمه معصومین(علیهم السلام))
اخبار و فعالیت های بسیج دانشجوییِ موسسه
اخبار داخلی موسسه
اخبار داغ کشور و جهان
اخبار بسیج دانشجویی
روستای پــرکـوه
نويسندگان
دانشجوي بسیجی ارسالی: 1419
محسن زاده ارسالی: 8
یه بسيجی ارسالی: 2
بسيج خواهران ارسالی: 126
مطالب محبوب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
لینک دوستان

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بسیج دانشجویی دانشگاه طبری بابل مي باشد.

طراح و مترجم قالب

طراح قالب

جدیدترین مطالب روز

فیلم روز

بسیج دانشجویی دانشگاه طبری بابل