"شعار سال"
شعار سال
"مکتب حاج قاسم"
مکتب حاج قاسم
"شهدای شاخص سال"
شهدای شاخص سال
"بیانیه گام دوم"
گام دوم
"کانال تلگرام ما"
کانال تلگرام
*شادی روح همه اموات:صلوات*
مرحوم حاج اسماعیل روحی پرکوهی
آمار کاربران

برای عضویت در وبلاگ کلیک کنید!


رمز عبور را فراموش کرده ام! ؟

عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
پیغام مدیر سایت
سلام بازدید کننده محترم به وبلاگ بسیج دانشجویی دانشگاه طبری بابل خوش آمدید لطفا برای استفاده از تمامی امکانات و خواندن تمامی مطالب ویلاگ

شرکت در انجمن و گفتگو با سایر اعضا در سایت ثبت نام کنید

همچنین می توانید بعد از عضویت با ارائه مطالب و ایجاد پست در وبلاگ یار و همراه ما بوده و در بروز رسانی و ارتقاء سطح وبلاگ به ما کمک کنید. با سپاس فراوان

 سالروز شهادت آيت الله دكتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گرامی باد.

وحدت حوزه و دانشگاه

برای مطالعه مطلبی با عنوان "نماد وحدت" به ادامه مطلب مراجعه بفرمایید...

 سالروز شهادت آيت الله دكتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گرامی باد.

وحدت حوزه و دانشگاه

تاريخ معاصر كشور ما در سده اخير، شاهد تلاشي منسجم و سازمان يافته از سوي حاملان و حاميان جريانات استعماري، در جهت ايحاد شكاف يا بالابردن ديواري رفيع بين دو محور تاريخ ساز كشور، يعني حوزه و دانشگاه بوده است. مسلما جدائي بين اين دو كانون تاثير گذار، در مقاطع گوناگون تاريخ كشور، پيامدهاي نامطلوبي را به دنبال داشته است و بسياري از نهضتها و جنبشهاي استقلال طلبانه ملت ما را ناكام گذاشته است، بنابراين شناخت زمينه ها و بسترهاي اين رويداد در شرايط كنوني كه دشمنان انقلاب در صدد بازگرداندن آب رفته به جويبار خويشند، ضرورتي اجتناب ناپذير و ناگزير است.
در نيم قرن اخير، هم در حوزه و هم در دانشگاه ، بزرگمرداني براي پر كردن اين شكاف و برداشتن اين ديوار، همت كرده اند. تلاشهاي اين انديشمندان در آستانه انقلاب اسلامي به بار نشست و حاصل آن در پيروزي و فرجام شكوهمندانه انقلاب تجلي يافت. از آنجا كه دليل تداوم هر پديده اي در علت پيدائي آن نهفته است، لذا معضل شكاف بين حوزه و دانشگاه را نيز بايد با توجه به علل و ريشه هاي پيدايش آن و با نگاهي دقيق، علمي و موشكافانه مورد نقد و بررسي قرار داد.
بي ترديد زمان آگاهي و واقع بيني، شرط لازم براي ايجاد تعامل ميان اين دو نهاد مهم و فرهنگ ساز هستند ولذا تنها كساني مي توانند در اين عرصه، نقش شايسته و بايسته خويش را ايفا كنند كه ويژگيها و مقتضيات زمان را نيك بشناسند و از ترفند هاي بي شمار استعمار به خوبي آگاه باشند.
در ميان چهره هاي شاخصي كه در اين طريق گام نهادند، نام شهيدان والا مقام : مطهري، بهشتي، باهنر و مفتح از درخشش ويژه اي برخوردار است و از قضاي روزگار، اينان همان كساني هستند كه دشمنان نظام از ابتداي امر، آنان را آماج تهمتها و نهايتا ترور ناجوانمردانه قرار دادند و اين رويكرد، آشكارا مؤيد اين نكته عبرت آموز است كه دشمنان نظام در شناسائي و امحاي چهره هاي مقوم و سرنوشت ساز و موثر انقلاب، از توانائي بسيار بالائي برخوردارند و هنوز نيز با وجود تغيير شيوه ها، لحظه اي در نابودي عناصر تأثيرگذار ترديد نخواهند كرد.
ويژگيهاي شخصيتي شهيد مفتح، همچون ديگر شهيدان انقلاب اسلامي، در خور غور و بررسي دقيق و عالمانه است. دكتر مفتح در عين پايبندي متقن و مستمر به مباني و معارف اسلامي، واجد توانائي بسيار بالائي براي جذب افراد گوناگون، از طيفها و گرايشات مختلف بود، شگفت آنكه تمامي اين افراد به رغم قرار گرفتن در ميدان جاذبه و رهبري وي، هرگز متوجه نمي شدند كه چگونه به تدريج و بي آنكه اين تصور به ذهنشان راه يابد كه چيزي را از دست داده اند، به اصلاح انديشه هاي خويش مي پرداختند. تلاش براي جذب حاميان شيفته مكاتب فكري به ظاهر انقلابي، شيوه اي بودكه انديشمندان مدير عرصه هاي مبارزه برگزيدند و از آن بهره هاي گرانسنگي برگرفتند و ناگفته پيداست كه شناسائي اين راهكارهاي كارآمد، نياز هماره جامعه انقلابي ماست.
اگر بر سر آنيم كه اسوه سازي را جايگزين اسطوره سازي كنيم، به ناگزير بايد فرآيند اسوه سازي را به درستي تبيين و ارائه نمائيم تا ناخواسته دچار شعارزدگي كه علي الاصول راه به جائي نمي برد، نشويم. توانائي شگفت آور اين مجاهد خستگي ناپذير در جذب پيروان نحله هاي فكري گوناگون و حتي گاه متضاد و در عين حال دوام پايداري بر اصول و مباني شريعت، مستلزم سعه صدر و هوشياري و ذكاوتي كم نظير است وبررسي اين شايستگي را به ضرورت اجتناب ناپذير زندگي سياسي و اجتماعي ما در دوران حاضر تبديل مي سازد. اينك زمان آن فرا رسيده است كه چنين شيوه هاي منطقي، عالمانه و دقيقي، مورد توجه قرار گيرند و به جاي بيان سخنان تكراري و كليشه اي، فرمولي روشن ارائه شود، و گر نه بي ترديد، دستاوردهاي اين بزرگمردان در معرض آسيب هاي جدي قرار خواهند گرفت.
تلاش و تكاپوي شهيد مفتح در ارزيابي شرايط سياسي و اجتماعي و اتخاذ تصميمات متناسب با آنها، مستلزم تلاشي گسترده و عميق بود، لذا وي از سوئي در مبارزه علني عليه رژيم ستمشاهي، حضوري چشمگير و در خور توجه داشت و از ديگر سوي، به جاي پرداختن به اموري كه پيامد آنها، گستره و عمق محدودي دارد، و سعي داشت نسل انقلاب را براي وظيفه سترگي كه بر دوش داشت، تربيت كند. وي در اين عرصه دشوار از همفكري و همگامي استاد خويش، شهيد آيت الله مطهري و تني چند از چهره هاي نوانديش و عالمان زمان آگاه كه اكثر آنها در راه احياي مباني ديني و فكري و تقويت نظام، به شهادت رسيدند، برخوردار بود. شهيد مفتح رمز بقا و تداوم انقلاب را تقويت ريشه هاي اعتقادي و بن مايه هاي فكري جوانان مي دانست، زيرا فقط با اين حربه كارآمد است كه مي توان در برابر امواج سهمگين توطئه و گرفتار آمدن در فضاي غبارآلود شبهات، پايداري كرد. پرداختن به امور سطحي و حركات مبتني بر احساسات تند و زودگذر، آفت جريانات انقلابي است، از همين رو شهيد مفتح و هم انديشان وي هماره از تشبث به اين ابزار اجتناب مي كردند و به درستي آسيبهاي ناشي از به كارگيري اين شيوه ها را كه متاسفانه برخي از جريانات سياسي براي دستيباي به اهداف شوم خويش از آنها بهره مي جستند، مي شناختند.

منبع: ماهنامه شاهد یاران، شماره 14

 

 سالروز شهادت آيت الله دكتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گرامی باد.


امتیاز : نتیجه : 3 امتیاز توسط 3 نفر مجموع امتیاز : 11

درباره : مناسبت های ملی , هفته وحدت , اخبار و فعالیت های بسیج دانشجوییِ موسسه , اخبار داخلی موسسه , اخبار بسیج دانشجویی ,

نمایش این کد فقط در ادامه مطلب برای قرار کد مورد نظر به ویرایش قالب مراجعه کنید
مطالب مرتبط
پیام امام خامنه ای به‌مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفان-آذر 1399
کهکشان راه سلیمانی
چه غم دیوار امت را که دارد چون تو پشتیبان/چه باک از موج بحر آن را که باشد نوح کشتیبان
مجموعه دیجیتالی| نوای خاکی 20 قطعه از نوا های صوتی و تصویری
قاسم سلیمانیی
زندگینامه شهید محمود کاوه
۱۰ قاب ماندگار از سالروز ورود آزادگان به کشور+ تصاویر
توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
زندگینامه آیت الله شهید قاسمی از شهدای 7 تیر 1360
برجام ؛ پَر

تاریخ : جمعه 27 آذر 1394 نویسنده : دانشجوي بسیجی l بازدید : 502

ارسال نظر
کد امنیتی رفرش



نام ارسال کننده: مسیح پور

سلام
اگه با تبادل لینک موافقید خبرم کنید.
پاسخ : سلام
ما آماده ی تبادل لینک با شما هستیم

1394/09/27 || 13:54


مطالب گذشته
درباره ي وبلاگ

سلام. این وبلاگ توسط تعدادی از دانشجویان بسیجی پایگاه شهید یحیی نژاد موسسه آموزش عالی طبری بابل و با هزینه شخصی ایجاد گردیده و در حال فعالیت و بروز رسانی می باشد امیدوایم با حضور گرمتان در وبلاگ لحظات خوبی را سپری کنید و ما را از نظرات و پیشنهادتان بهرمند سازید...
موضوعات وبلاگ
معرفی و زندگینامه شهدا
پـــــــیام تــبریک
پــــیـام تسلیت
مطالب پندآموز
سخنان و بیانات ارزنده
مناسبت های مذهبی
مناسبت های ملی
بیداری اسلامی
فتنه
اطلاعیه
فراخوان
انتظار
ورزشی
خنده حلال
احکام شرعی
فرهنگی
قرآن مجید
پزشکی
غیر غیرسیاسی
معرفی و زندگی نامه بزرگان
انسان250ساله(ائمه معصومین(علیهم السلام))
اخبار و فعالیت های بسیج دانشجوییِ موسسه
اخبار داخلی موسسه
اخبار داغ کشور و جهان
اخبار بسیج دانشجویی
روستای پــرکـوه
نويسندگان
دانشجوي بسیجی ارسالی: 1419
محسن زاده ارسالی: 8
یه بسيجی ارسالی: 2
بسيج خواهران ارسالی: 126
مطالب محبوب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود
لینک دوستان

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بسیج دانشجویی دانشگاه طبری بابل مي باشد.

طراح و مترجم قالب

طراح قالب

جدیدترین مطالب روز

فیلم روز

بسیج دانشجویی دانشگاه طبری بابل